ápr
30
2025

Mennyibe kerül a linképítés?

Az online térben való érvényesüléshez elengedhetetlen a jó láthatóság a keresőmotorokban. A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb, bár gyakran vitatott eleme a linképítés, amelynek célja, hogy más weboldalakról értékes hivatkozásokat szerezzünk a saját oldalunkra. Ezek a linkek jelzik a Google és más keresőmotorok számára, hogy weboldalunk megbízható és releváns, ezáltal javítva a rangsorolásunkat. Azonban a linképítés nem csupán technikai feladat, hanem stratégiai és anyagi befektetést is igényel. De pontosan mennyibe kerül ez a befektetés a magyar piacon? Milyen tényezők befolyásolják az árakat, és hogyan lehet esetleg spórolni ezen a költségen?

Mennyibe kerül a linképítés a magyar piacon?

A linképítés ára rendkívül változatos a hazai piacon, és – természetesen – nincs egységes díjszabás. Az árat számos tényező befolyásolja, ezért nehéz pontos összeget mondani anélkül, hogy ismernénk a konkrét igényeket és célokat.

Tényezők, amik befolyásolják az árat:

  • A linket adó weboldal minősége: Ez az árat leginkább befolyásoló tényező. Minél erősebb, relevánsabb, megbízhatóbb és nagyobb forgalmú egy weboldal (magasabb DA/DR/TF, jó látogatottsági adatok), annál értékesebb az onnan származó link, és annál többet kérnek érte.
  • A link típusa: Nem mindegy, hogy egy egyszerű linkgyűjteménybe kerülünk be, egy fórumhozzászólásban kapunk linket, vagy egy minőségi, releváns cikkben, szerkesztőségi környezetben jelenik meg a hivatkozásunk. Az utóbbiak minőségibbek, így értelemszerűen drágábbak.
  • Tartalomírás: Az ár gyakran attól is függ, hogy a linképítési szolgáltatás tartalmazza-e a cikk megírását, vagy azt nekünk kell biztosítani. A minőségi tartalom előállítása idő- és költségigényes.
  • Szolgáltató típusa: Egy nagyobb SEO ügynökség általában magasabb áron dolgozik, mint egy szabadúszó linképítő.

Árkategóriák a magyar piacon (hozzávetőlegesen):

  • Minimum ár (kb. 5 000 Ft / link): Ezen az áron általában gyengébb minőségű linkeket kaphatunk. Ezek lehetnek linkgyűjtemények, gyengébb blogok, esetleg PBN hálózatok linkjei. Bár olcsók, ezek a linkek kockázatosak lehetnek, és rosszabb esetben a Google akár büntetheti is a használatukat, jobb esetben szimplán csak nem veszi figyelembe őket, így hatástalanok lesznek.
  • Átlagos ár (kb. 10 000 – 20 000 Ft / link): Ez egy reálisabb árkategória a közepes/átlagos minőségű linkekért. Ebben az árban már kaphatunk linkeket tematikus blogokról, kisebb online magazinokból. Fontos tisztázni, hogy ebben az árban nem mindig van benne a szövegírás díja. Ha nekünk kell biztosítani a cikket, az további költséget vagy időráfordítást jelent.
  • Prémium ár (kb. 40 000 – 50 000 Ft / link): Ebben az árkategóriában már igen minőségi linkeket kaphatunk erősebb, relevánsabb weboldalakról. Az ár általában tartalmazza a professzionális szövegírást is, és a link természetes módon illeszkedik egy értékes, informatív cikkbe. Ez a kategória jelenti a prémium linképítést, amely hosszú távon a legbiztonságosabb és leghatékonyabb.
  • Csúcskategória (több százezer Ft / cikk): A nagy, országos hírportálokon, ismert tematikus magazinokban való megjelenés, akár PR cikk formájában, több százezer forintba is kerülhet. Ezek a linkek rendkívül erősek lehetnek mind SEO, mind márkaépítés szempontjából, de magas költségvetést igényelnek.

Fontos megjegyezni, hogy a linképítésnél nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Inkább kevesebb, de erős és releváns linket szerezzünk, mint sok gyenge minőségűt.

Hogyan lehet spórolni a linképítésen?

A linképítés költséges lehet, de vannak módszerek, amelyekkel csökkenthetjük a kiadásokat, bár ezek általában több időbefektetést igényelnek.

Ahogy fentebb említettük, a linképítési díj gyakran nem tartalmazza a szövegírást. Ha magunk írjuk meg a cikket, amelyben a link elhelyezésre kerül, azzal jelentős összeget spórolhatunk, hiszen a szövegírásnak is van egy külön díja (ami cikkenként több ezer vagy akár tízezer forint is lehet a szöveghossztól és minőségtől függően). Ehhez persze szükség van jó íráskészségre, a téma ismeretére, és arra, hogy a cikk megfeleljen a fogadó oldal minőségi elvárásainak. Fontos tudni, hogy nem minden linképítési szolgáltató vagy weboldal fogad el külsőleg megírt cikkeket, van, ahol ragaszkodnak a saját tartalomgyártáshoz.

Másik megoldás, amivel csökkenthetjük a költségeket, az a linkcsere módszere. A linkcsereegy régre visszanyúló módszer, amely során két weboldal tulajdonosa megegyezik, hogy kölcsönösen linkelik egymást. Bár egyszerűnek tűnik, óvatosan kell bánni vele. A túlzott, nem minőségű, spamelős linkcsere a Google szemében manipulatív lehet, és akár büntetést is vonhat maga után.

Vendégblogoláshoz keressünk olyan blogokat vagy online magazinokat a témánkban, amelyek fogadnak vendégcikkeket. Írjunk egy magas minőségű, értékes cikket a másik oldal olvasói számára, cserébe pedig elhelyezhetünk egy linket a saját weboldalunkra a cikkben vagy a szerzői bemutatkozásban. Ez egy kiváló módszer a minőségi linkek szerzésére, de jó íráskészséget és proaktív kapcsolatfelvételt igényel.Építsünk kapcsolatot más weboldaltulajdonosokkal, bloggerekkel, újságírókkal, szakértőkkel a saját iparágunkban. Ha jó a kapcsolat, és értékes tartalmat hozunk létre, nagyobb eséllyel fognak ránk természetes módon hivatkozni, vagy nyitottabbak lesznek egy együttműködésre (pl. vendégcikk). Ez egy hosszú távú, időigényes stratégia, de a legértékesebb, természetes linkeket eredményezheti.